Restorāni Latvijā rezervēt

Viesnīcas Latvijā rezervēt

 

1.2.2.1/16/A/010 Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts

Viesmīlības nozares apskats

kirill x VOtnVJeGE unsplash 2

Latvijas viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) izpilddirektore Santa Graikste portālam Delfi atklājusi, ka viesnīcu noslogojuma rādītāji pagājušajā gadā Latvijā krietni kritušies un nozare kopumā ir cietusi pēdējo gadu laikā gan pandēmijas, gan šobrīd pasaulē notiekošo ģeopolitisko notikumu dēļ.

Vienlaikus Latvijas restorānu biedrības (LRB) prezidents Jānis Jenzis portalslv.lv lēš, ka šobrīd nozarē katastrofāli trūkst darbinieku un, sezonai sākoties, uzņēmēji ir izmisumā, jo nevar realizēt visu plānoto un pieņemt visus pasūtījumus. Tāpēc viesmīlības nozare sagaida, ka politiķi radīs uzlabojumus uzņēmējiem, kā arī iedziļināsies nozares specifikā ar mērķi mazināt negatīvo ietekmi uz nozari.

Pamatojoties uz minēto kritisko situāciju, Ekonomikas ministrija ciešā sadarbībā ar tūrisma un viesmīlības nozari ir sagatavojusi “restarta” programmu  uzņēmējiem, lai nozare iespējami ātri varētu atgūties no ieilgušā ierobežojumu sloga un atgūt savas pirmskovida sasniegtās konkurētspējas pozīcijas Baltijas un pasaules mērogā.

Pēc ziņu portālos publicētiem statistikas datiem vērojams darbinieku kritums kopumā nozares pārstāvošajos uzņēmumos, tomēr neskatoties uz to, lielāko viesmīlības nozares uzņēmumu pēc nodarbināto skaita TOP3 ir palicis nemainīgs – “LIDO”, «Premier Restaurants Latvia» un “Baltic Restaurants Latvia”.Lai arī situācija nav iepriecinoša, tomēr nozare ir gatava attīstīties, kā arī saglabāt iespēju veiksmīgi darboties, maksāt nodokļus, vienlaikus domājot arī par pietiekami augstu darbinieku atalgojumu un sociālo nodrošinājumu.

Šodien mēs tiekamies ar Džonu Baumgartneru, pieredzējušu biznesa profesionāli, kurš mainīja savu karjeru un nākotni, atstājot augsta līmeņa vadītāja posteni, kur bija atbildīgs par lielas pārdošanas komandas darbību Hamburgā, lai uzņemtos zemāka līmeņa amatu kā dizaina viesnīcas īpašnieks, kam jāvada ļoti maza komanda un jārūpējas par daudz mazāku biznesu Spānijā, kas tomēr viņam patīk daudz labāk. Vairāk nekā 25 gadus Džons ir darbojies aviācijas mazumtirdzniecības nozarē, strādājot divos no vadošajiem uzņēmumiem aviācijas mazumtirdzniecībā Zviedrijā un Vācijā un vadot uzņēmumus visā Eiropā un ārpus tās robežām. Fresno Klusā okeāna universitātē, kas atrodas Kalifornijas štatā, ASV, Džons ir ieguvis bakalaura grādu uzņēmējdarbībā, savukārt, Vorikas Biznesa skolā Apvienotajā Karalistē – maģistra grādu biznesa vadībā.

WhatsApp Image 2022 05 26 at 12.49.24 PM 2

ĻOTI VEIKSMĪGAS KARJERAS AVIĀCIJAS MAZUMTIRDZNIECĪBĀ ZVIEDRIJĀ UN VĀCIJĀ JŪS UN JŪSU DZĪVESBIEDRE NOLĒMĀT IEGĀDĀTIES VIESNĪCU SPĀNIJĀ. TAS BIJA SAPŅA PIEPILDĪJUMS VAI TOMĒR IMPULSĪVS LĒMUMS?ĻOTI VEIKSMĪGAS KARJERAS AVIĀCIJAS MAZUMTIRDZNIECĪBĀ ZVIEDRIJĀ UN VĀCIJĀ JŪS UN JŪSU DZĪVESBIEDRE NOLĒMĀT IEGĀDĀTIES VIESNĪCU SPĀNIJĀ. TAS BIJA SAPŅA PIEPILDĪJUMS VAI TOMĒR IMPULSĪVS LĒMUMS?

Tas bija sapnis un arī  impulsīvs lēmums vienlaicīgi! Mani jau daudzus gadus tirdīja sajūta, ka vēlos strādāt darbu, kas vairāk saistīts ar cilvēkiem, un kas gan varētu būt vēl piemērotāks par viesmīlību? Taču bija nepieciešama pasaules mēroga Covid krīze, kas lika mums apšaubīt to, ko mēs īsti vēlamies darīt ar savu dzīvi, darbu un karjeru, un mēs arī nedrīkstējām kavēties pārāk ilgi ar mūsu atbildēm uz šo jautājumu. Mēs secinājām, ka abi vēlamies kaut ko citu, ka abi vēlamies vienu un to pašu - vadīt viesnīcu! Kad “iedegās lampiņa”, atpakaļceļa vairs nebija! Tomēr, ja nebūtu iestājusies krīze, mēs joprojām būtu strādājuši tajā pašā nozarē, pelnot labu naudu, bet nebūdami pa īstam laimīgi.

VAI ZINĀJĀT, KĀ VADĪT VIESNĪCU PIRMS TO IEGĀDĀJĀTIES?

Ne gluži, lai gan iepriekš mums bija nācies daudz uzturēties viesnīcās! Mēs ļoti cienījām darbu un pieredzi, kas nepieciešama, lai veiksmīgi vadītu viesnīcu, un tāpēc zinājām, ka nevaram uzņemties neko pārāk lielu un neko tādu, kas būtu saistīts ar augstu kulinārijas līmeni – mēs neesam restorānu cilvēki. Tāpēc mēs meklējām kaut ko mazu, ko būtu vieglāk vadīt, ņemot vērā mūsu vadības pieredzi, kaut ko, kas atbilstu mūsu aizrautībai un personībai. To visu mēs atradām nelielā “boutique” viesnīcā ar nosaukumu “Caballito de Mar”.

KAS IR VEIKSMĪGAS VIESNĪCAS VADĪŠANAS ATSLĒGA?

Mums abiem ir pieredze uzņēmumu vadībā, un mēs ļoti labi apzināmies, kas katrai viesnīcai ir vissvarīgākais – tie ir cilvēki. Mēs ļoti cienām darbu, prasmes, kompetenci un aizrautību, kas nepieciešama, lai veiksmīgi vadītu viesnīcu, un mēs ar lielu prieku atklājām, ka viesnīcā, kuru vēlējāmies iegādāties, ir arī fantastiski darbinieki, kas bija gatavi pievienoties mums mūsu jaunajā piedzīvojumā. Tā kā bijām atraduši lielisku viesnīcu ar tikpat lielisku personālu, mēs bijām vēl vairāk gatavi uzsākt jauno karjeru.

“RITZ-CARLTON” VIESNĪCU GRUPAS SLAVENAIS MOTO  UN ZELTA STANDARTS IR: “MĒS ESAM DĀMAS UN  KUNGI, KAS APKALPO DĀMAS UN KUNGUS.” VAI JUMS IR ŠĀDS STANDARTS? KĀDA, JŪSUPRĀT, IR KVALITATĪVA KLIENTU APKALPOŠANA?

Pagaidām mums vēl nav nekāda mutiska vai rakstiska “standarta”, viesnīcu esam ekspluatējuši tikai 3 mēnešus, taču mēs centīsimies to ieviest nedaudz vēlāk. Tomēr mēs esam ļoti priecīgi dzirdēt un redzēt mūsu klientu atsauksmes, kas tiek sniegtas pašā viesnīcā, pa e-pastu vai ar WhatsApp ziņojumiem, vai to, kā mūsu viesnīcu novērtē vietnē booking.com un citu tūrisma operatoru vietnēs. Mūsu darbinieki saņem ļoti labas atsauksmes par savu pieeju un uzmanību, ko tie velta mūsu viesiem. Mēs, kā īpašnieki, to nepārtraukti atgādinām darbiniekiem un par to arī viņus atalgojam, mums visiem ir pilnīgi skaidrs, cik tas ir svarīgi, un ka mēs arī turpmāk tam pievērsīsimies.

KĀ IR AR APMĀCĪBĀM? VAI UZSKATĀT, KA DARBINIEKUS VAR APMĀCĪT STRĀDĀT SASKAŅĀ AR ŠIEM AUGSTAJIEM STANDARTIEM, VAI ARĪ VISPIRMS IR JĀATROD PAREIZIE CILVĒKI?

Ja man ir jāizvēlas starp apmācītu profesionāli, kam nepatīk viesmīlība, vai cilvēku, kas vēl nav izgājis apmācību, bet kam patīk apkalpot klientus, es vienmēr izvēlēšos otro. Viesmīlības biznesā, it īpaši nelielā “boutique” viesnīcā, visiem darbiniekiem vairāk vai mazāk ir tiešs kontakts ar mūsu viesiem, tādēļ ir ārkārtīgi svarīgi, lai katrreizviesis tiktu sveicināts ar patiesu smaidu, prieku un interesi par viņa labsajūtu, pat, ja tas būtu tikai īss “labrīt” – mūsu gadījumā tas būtu “buenas dias”!

JŪS IEPRIEKŠ ESAT APMĀCĪJIS DIEZGAN DAUDZ KOMANDU, DARBOJOTIES SAREŽĢĪTĀ UN MAINĪGĀ VIDĒ. VAI TAGAD, PILNĪBĀ MAINOT VIDI, ESAT MAINĪJIS ARĪ SAVU PIEEJU APMĀCĪBĀM?

Gan jā, gan nē. Pamats ir tas pats – jāieklausās darbiniekos, jārūpējas par tiem, jābūt iesaistītam, jākomunicē ar darbiniekiem un jādara zināmu, ka viņi ir daļa no komandas, ka viņi tiks uzklausīti – un tā iegūsiet viņu uzticību. Tad bieži vien darba procesu un apmācības attīstīšana notiek pašsaprotami. Kad visi zina, ka komandā visi spēlē vienu un to pašu spēli, neatkarīgi no tā, ka mums visiem komandā ir dažādas lomas, apmācība un attīstība kļūst par dabisku komandas sastāvdaļu. Protams, visi vēlēsies būt labāki, un, kad visi jutīsies, ka ir daļa no tā, kas veselumu padara labāku, viņi arī būs ieinteresēti uzlabot savu pienesumu.

KĀPĒC APMĀCĪBAS VIESMĪLĪBAS NOZARĒ IR SVARĪGAS? KĀPĒC NEVAR IZIET APMĀCĪBU VIENREIZ, LAI AR TO PIETIKTU VISAI ATLIKUŠAJAI KARJERAI?

Tā saucamie “higiēnas faktori” sastāda noteiktu apmācību daļu. Šiem faktoriem, piemēram, pamatprocedūrām noteiktiem atkārtotiem uzdevumiem, kontrolsarakstiem, grafikiem utt., jābūt nodrošinātiem, lai pamata procesi darbotos. Taču, lai panāktu lielāku panākumiem nepieciešamu entuziasmu, mums visiem ir nepieciešama jauna motivācija, apmācība, mērķi, balvas, atsauksmes utt., un tam visam ir jābūt jaunam. Mēs maināmies, mūsu viesi mainās, mūsu darbība mainās, un mums ir jāatrod jauni veidi, kā motivēt darbiniekus un noturēt to entuziasma līmeni. Tas attiecas arī uz mums, īpašniekiem. Līdzko iestājas rutīna, entuziasms pazūd un, ja tā notiks, mēs ne ar ko neatšķirsimies no pārējiem.

MĒS ZINĀM, KA ATTIEKSME IR VIENS NO GALVENAJIEM FAKTORIEM, ĪPAŠI VIESMĪLĪBAS JOMĀ. KĀDS IR JŪSU VIEDOKLIS, VAI ATTIEKSMI VAR IEMĀCĪT?

Un atkal - gan jā, gan nē. Ir cilvēki, kas ilgstoši strādā viesmīlības jomā un joprojām neapzinās, cik svarīga ir pareiza attieksme klientu apkalpošanā. Viņiem vajadzētu izvēlēties citu darbu. Bet, protams, ir arī tādi, kas var mācīties un pārņemt atšķirīgu un jaunu domāšanas veidu un attieksmi, un šādi cilvēki var kļūt ļoti veiksmīgi šajā nozarē.

KĀDAS IR PAŠREIZĒJĀS TENDENCES, KURAS NOVĒROJAT VIESMĪLĪBAS JOMĀ?

Jābūt maziem un personiskiem. Cilvēkus neinteresē tas, kas paredzēts masām, viņi vēlas personalizētus pakalpojumus, ēdināšanu, viesnīcas zonas, izklaidi utt. Mazāk ir vairāk! Un, protams, tas ir lielākoties pandēmijas izraisīts, cilvēki vēlas vairāk personiskās telpas.

KĀ JAUNĀS TEHNOLOĢIJAS SADZĪVO AR PERSONISKU APKALPOŠANU? VAI MEKLĒJAT VEIDUS, KĀ IEVIEST JAUNUS TEHNOLOĢISKUS RISINĀJUMUS?

Mēs esam neliela viesnīca ar ierobežotiem resursiem, tāpēc ar tām kārtīm, kas mums ir iedalītas, jāspēlē gudri. Tomēr mēs ieviešam arvien vairāk tehnoloģiju savos pakalpojumos. Piemēram, esam ieviesuši “baseina bāra uzkodu ēdienkarti”, kuru mūsu viesi var apskatīt tiešsaistē, guļot pie baseina, un pēc tam veikt pasūtījumu, izmantojot norādīto WhatsApp numuru. Ēdieni un dzērieni tiek piegādāti pie baseina.Turklāt mūsu viesnīca ir maza, tajā ir tikai 9 numuri, tie visi ir pilnīgi atšķirīgi viens no otra un viesiem vieniem pašiem tos var būt sarežģīti atrast, turklāt mūsu reģistrācijas lete nedarbojas 24 stundas diennaktī. Tāpēc mēs arī ierakstām īsus video angļu un spāņu valodās, piedāvājam tos saviem klientiem, kuri ierodas vēlu, un katrā video tiek detalizēti parādīts, kā viņi var iekļūt ēkā un bez problēmām atrast ceļu uz savu istabu.

JA JUMS BŪTU PIEEJAMS LĪDZFINANSĒJUMS 70%  APMĒRĀ, LAI ORGANIZĒTU APMĀCĪBAS, KO JŪS  IZVĒLĒTOS SAVAI KOMANDAI? (DIEZGAN NETICAMI, BET  MUMS LATVIJĀ ŠĀDA IESPĒJA IR)

Lai gan iepriekš esmu uzsvēris pareizas domāšanas nozīmi, es vispirms ieguldītu naudu, lai panāktu, ka pamatprincipi tiek veikti pareizi, t.i., definētu un dokumentētu mūsu pakalpojumu elementus, padarītu tos digitālus, kā arī pieejamus visiem darbiniekiem. Pēc tam tiktu ieviesta to apgūšana, pārskatīšana un uzlabošana, lai tie kļūtu par daļu no mūsu ikdienas darbības. Mums visiem vienmēr ir jāzina, kas, kā jau norādījām, ir mūsu “bāze”, kādus pakalpojumus sniedzam, kā un kad veicam noteiktas lietas. Pēc tam nāk fāze, kad mēs domājam, vai mēs visu darām pareizi un kā mēs varētu darīt lietas labāk, ieviest uzlabojumus. Bet, ja cilvēks nezina, kur atrodas, ir grūti uzzīmēt karti, lai tas redz, kurp jādodas. Tāpēc vispirms nodrošiniet pamatus, tad veiciet uzlabojumus.

SKATĪT CABALLITO DE MAR VIDEO


Daži no projekta ietvaros komersantiem pieejamajiem kursiem

Logo 4 Color

SIA "Mercuri International"

Piedāvā:

  • Rezultatīvas pārrunas ar klientiem.
  • Efektīva sadarbība augstāku rezultātu sasniegšanai.
  • Uzņēmuma darbības efektivitātes paaugstināšana.

www.mercuri.lv

viesmilibasskola logo

SIA "Viesmīlības skola"

Piedāvā:

  • Efektīvas komunikācijas  ietekme uzņēmuma efektivitātes veicināšanā.
  • Efektīvas komunikācijas  ietekme uzņēmuma efektivitātes veicināšanā.
  • Veiksmīga komanda kā uzņēmuma attīstības un efektivitātes celšanas instruments

www.viesmilibasskola.lv

 

Biedrība "Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija " turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu ar papildus jaunām apmācību jomām

 

Biedrība "Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija" (LVRA) turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu "Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts" (projekts Nr. 1.2.2.1/16/A/010), programmas 1.2.2.1. Atbalsts nodarbināto apmācībām ietvaros.

Projekts tiek īstenots no 2016.gada 1. jūnija līdz 2023. gada 31. decembrim.

Projekta mērķa grupa – komersanti.

ERAF atbalsta intensitāte:

  • Lielajiem komersantiem: 30-50%
  • Vidējiem komersantiem: 60%
  • Mazajiem komersantiem: 70%

Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 699 715, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 896 282. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 52 komersantus un 1874 šajos komersantos nodarbinātās personas.

Projektā papildus apstiprinātās virssaistību finansējuma izmaksas ir EUR 2 343 285, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 1 200 000. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 35 komersantus un 1750 šajos komersantos nodarbinātās personas.

Projekta mērķis ir komersantiem nodrošināt atbalstu nodarbināto prasmju pilnveidošanai, lai sekmētu tehnoloģisko inovāciju ieviešanu un darbaspēka produktivitātes paaugstināšanu.

Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta visu projekta norises laiku.

Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu projekti@hotelpro.lv

Piesakoties apmācību kursiem vai speciālistu konsultācijām, uzņēmumiem papildus atbalsta pieteikumam ir jāaizpilda un jāiesniedz Digitālā brieduma tests https://www.gudralatvija.lv/

Kontaktinformācija: projekti@hotelpro.lv


Lejupielādēt PDF

 LVRA ERAF projekts 600px