Restorāni Latvijā rezervēt

Viesnīcas Latvijā rezervēt

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas dalība LIAA organizētajā stendā darījumu tūrisma izstādē IBTM World 2016 Barselonā, Spānijā no 29.novembra-1.decembrim.

Galvenais secinājums – apstāties nedrīkst! “IBTM World” Spānijas pilsētā Barselonā ir viena no nozīmīgākajām darījumu tūrisma jeb MICE izstādēm pasaulē, kur Latvijas piedalīšanās ar nacionālo stendu ir kļuvusi jau par tradīciju.

LIAA Tūrisma departamenta vecākā eksperte Lelde Beņķe uzsver: “Ja valstiskā līmenī ir atzīts, ka vēlamies attīstīt konferenču, komandu saliedēšanas un darbinieku motivēšanas ceļojumu, produktu prezentāciju un citu pasākumu tūrismu, tad “IBTM World” ir vieta, kur mums ir jābūt. Tā ir ļoti nozīmīga izstāde, tā ir lieliski organizēta, un tās semināros var daudz uzzināt par nozares attīstību.” LIAA Tūrisma departamenta organizētajā nacionālajā stendā strādāja tūrisma profesionāļi no Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB), Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas un nozares uzņēmumiem – “Via Hansa”, “3K Management”, “Baltic Blues Travel”, “Baltic Travel Group”, “Con-ex Latvia Tours Group”, “The MiceCream” un “Baltic Events & Tours”.

Aigars Smiltāns, “MEET Riga” vadītājs RTAB, ir viens no Latvijas pieredzē bagātākajiem konferenču tūrisma speciālistiem, kas izstādē Barselonā ir piedalījies jau vairākus gadus. RTAB pārstāvis stendā rīkoja Latvijas darījumu tūrisma prezentācijas, kuras apmeklēja gan jau esošie sadarbības partneri, gan citi interesenti. “IBTM World 2016”, viņaprāt, bija mazliet klusāka nekā citus gadus, jo lidsabiedrības “Lufthansa” streika dēļ daļai apmeklētāju ierašanās bija apgrūtināta. Tomēr darbs noritējis aktīvi un produktīvi. “Man bija vairāk nekā 70 tikšanos ar jauniem kontaktiem. Tas ir labs pamats, lai turpinātu saraksti e-pastā un risinātu sadarbības sarunas,” stāsta Aigars Smiltāns. Ņemot vērā, ka konferenču tūrismā konkurence ir sevišķi liela, Barselonas izstādes dalībnieki bija ieguldījuši daudz līdzekļu, lai piesaistītu sev uzmanību. Tā, piemēram, ar plašu vērienu uzstājās Nīderlandes pārstāvji, kam vakaros stendā skanēja mūzika un bez maksas visus cienāja ar alu. Uzmanību prasmīgi piesaistījuši citstarp arī ziemeļvalstu pārstāvji, kas pasniedza sevi kā vienotu reģionu. Baltiešiem, kas katrs startēja ar savu atšķirīgu stendu, tas vēl, domājams, ir priekšā.

Latvija Barselonas izstādē piedalījās ar stendu, kuru rotāja uzraksts “Magnetic Latvia”. Stenda apmeklētājus tas patīkami pārsteidza, jo iepriekš MICE izstādē mūsu stends bija pieticīgāks un neizteiksmīgāks. Stenda apmeklētāju ievērību izpelnījās arī noformējuma elements, par kuru bija parūpējusies kustīgo bilžu studija “KASTEKUST”.

Jānis Meldrājs, “Baltic Blues Travel” pārstāvis stāsta: “Šā gada izstādē Barselonā mums veicās ļoti labi, tāpat kā citus gadus. Tikšanās bija gan stendā, gan ārpusē. Visvairāk sadarbojamies ar Ziemeļvalstīm un Beniluksa valstīm. Plusu Latvijai ir daudz – augsta viesnīcu, restorānu un citu pakalpojumu kvalitāte, labas cenas, lidostas tuvums, mazi attālumi. Ir arī mīnuss – mums jākonkurē ar daudzām valstīm. Bet tā jau ir visiem. Mums šis gads ir bijis ļoti labs, viss notiek.” Galvenais dzinulis, kāpēc uz Latvijas stendu bija devušies apmeklētāji, arī šogad bija vēlme atrast jaunus, pievilcīgus galamērķus. Tik daudz konferenču un darbinieku motivācijas braucienu jau ir rīkots uz pasaules tūristu iecienītākajām vietām, piemēram, Parīzi vai Amsterdamu, ka daudziem uzņēmumiem un organizācijām gribas atklāt ko jaunu un svaigu. LIAA Tūrisma departamenta vecākā eksperte Lelde Beņķe, domājot par turpmāko piedalīšanos “IBTM”, atgādina, ka konferenču tūrisma attīstība norit ļoti dinamiski un arī Latvijas tūrisms nedrīkst stāvēt uz vietas. Tā, piemēram, ne reizi vien viņai ir uzdots jautājums, kur interesanti varētu paēdināt MICE tūristu grupas. Nevis ierastos apstākļos restorānā, kā to ir iespējams darīt daudzās vietās Eiropā, bet negaidītā, savdabīgā vidē, nu kaut vai mežā...