Restorāni Latvijā rezervēt

Viesnīcas Latvijā rezervēt

15.02.2010

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija
piedalījās Baltijas valstīs lielākajā starptautiskajā tūrisma izstādē – gadatirgū "TOUREST 2010"

LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA/LVRA/, 2010.GADA 12.–14.FEBRUĀRĪ PIEDALĪJĀS STARPTAUTISKAJĀ TŪRISMA IZSTĀDĒ – GADATIRGŪ "TOUREST 2010", TALLINĀ (IGAUNIJA).

Saskaņā ar statistikas datiem, Igaunija ieņem 6.vietu starp valstīm, no kurām Latvijā pēdējo piecu gadu laikā ir iebraucis lielākais tūristu skaits. Ievērojot to, LVRA piedalījās Tūrisma Attīstības valsts aģentūras (TAVA) un Kurzemes Tūrisma asociācijas organizētajā Latvijas stendā starptautiskajā tūrisma izstādē – gadatirgū "TOUREST" un prezentēja atpūtas iespējas Latvijā, iepazīstinot ar tūrisma mītņu un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu piedāvātajiem pakalpojumiem.

Kopā ar LVRA, kā partneris, izstādē piedalījās viesnīca "TIA", vienlaikus, stendā tika izplatīti viesnīcas "Turība" reklāmas materiāli, kā arī katalogi "Tūrisma mītnes Latvijā", "Restorāni Latvijā" un "Rīgas Gardēža ceļvedis".

Latvijas stendā varēja nobaudīt īstu latviešu rudzu maizi (SIA "Lāči") un iegādāties "Užavas" alu no Kurzemes, viesiem tika piedāvāta arī iespēja doties izbraucienā ar elektromobili, kurš reklamēja savas ekskursiju tūres pa Jūrmalu un Siguldu.

Starptautisko tūrisma izstādi – gadatirgu "Tourest 2010" Igaunijas Tūrisma aģentu asociācija un Igaunijas Tūrisma pārvalde organizēja 19. reizi; tajā piedalījās 408 dalībnieki no 25 valstīm; izstādi apmeklēja rekordliels interesentu skaits – 23 684. Izstādes vienā zālē tika prezentēti gan pašmāju, gan ārvalstu lielākie tūrisma operatori, tūrisma aģenti, avio, sauszemes un kuģniecības transporta kompānijas, viesnīcas, kūrorti, muzeji utt, bet otrā – Igaunijas vietējā tūrisma piedāvājums, ar tautas mūzikas izpildītāju – dziedātāju un dejotāju piedalīšanos prezentējot katru Igaunijas novadu.

Izstādes pirmajā dienā, 12.februārī, tūrisma nozares profesionāļi varēja apmeklēt dažādus seminārus un prezentācijas, tai skaitā, jau tradicionāli organizēto seminārus par aktualitātēm konsulārajos jautājumos un patērētāju tiesību aizsardzību.

Izstādes atklāšanas laikā tika pasniegtas balvas nominācijās "Labākais tūrisma veicinātājs 2009" un "Labākais tūrisma uzņēmums 2009".

Nākamā izstāde "TOUREST 2011" notiks 2011.gada 18.–20.februārī.

LVRA dalība starptautiskajā tūrisma izstādē "TOUREST 2010" bija iespējama pateicoties ES aktivitātes "Ārējo tirgu apgūšana – ārējais mārketings" finansējuma saņemšanai.

eiro_projekts

15.03.2010

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija piedalījās starptautiskajā tūrisma izstādē – gadatirgū "ITB 2010"

 

LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA, 2010.GADA 10.–14.MARTĀ PIEDALĪJĀS STARPTAUTISKAJĀ TŪRISMA IZSTĀDĒ – GADATIRGŪ "ITB 2010", BERLĪNĒ (VĀCIJA).

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija piedalījās pasaules lielākajā starptautiskajā tūrisma izstādē – gadatirgū "ITB 2010", Berlīnē.

LVRA, Tūrisma Attīstības valsts aģentūras (TAVA) un Kurzemes Tūrisma asociācijas organizētajā Latvijas stendā strādāja kopā ar viesnīcu "Islande Hotel"**** un tūrisma aģentūru "Sacred Miles", vēl 10 viesnīcas  – "Hotel Bergs"*****, "Eiropa Hotel"****, "Maritim Park Hotel Rīga"****, "Vecgulbenes muiža"****, "Hotel Pils"***, "Radi un draugi"***, "Vecrīga"***, "Villa Joma"***, "Placis"*, "Hotel Neiburgs" nosūtīja reklāmas materiālus.

Vācija Latvijai ir ļoti nozīmīgs tirgus – 2008.gadā tā ieņēma 4. vietu starp valstīm, no kurām Latvijā iebraucis lielākais tūristu skaits Ievērojot to, jo īpaši nozīmīgi ir reklamēt gan Latviju, kā ceļojuma galamērķi, gan šeit pieejamos pakalpojumus, tajā skaitā arī viesnīcas un restorānus. Jautājums par nakšņošanas iespējām joprojām ir arī viens no aktuālākajiem stenda apmeklētāju uzdotajiem jautājumiem.

Izstāde "ITB 2010" ar savu plašo pasākumu, semināru, konferenču un prezentāciju programmu ir interesanta kā tūrisma un viesmīlības nozares profesionāļiem, tā arī ikvienam, kurš plāno savu ceļojumu un/vai pieredzes apmaiņas braucienu.

44. reizi organizētā izstāde dod signālus tūrisma industrijai ar optimismu raudzīties nākotnē. Kā atklāj lielākie operatori, pieprasījums pēc ceļojumiem Eiropā atjaunojas. Tas ir iemesls, kādēļ daudzas kompānijas, šogad ir investējušas līdzekļus jaunu stendu izveidē.

Mobila interneta pakalpojumu nodrošinātāju skaits pieaug ar katru dienu un ITB ir pirmā tūrisma industrijas izstāde, kas nodrošina tos ar atsevišķu zāli.

Tūrisms WEB 2.0 ir šajā gadā visstrīdāgākā tendence, kas tika apspriesta. Katru profesionālo apmeklētāju dienu sociālo mēdiju telpā tika apspriestas dažādas tēmas par sociālo mēdiju nozīmi.

Kā vēl dažas šīgada izstādes aktualitātes var atzīmēt:
- jaunajā – Centrālās un iekšējās Āzijas valstu hallē tiek piedāvāti tādi ceļojumu galamērķi kā Kazahstāna, Kirgiztāna, Mongolija, Pakistāna, Tadžikistāna, Turkmenistāna un Uzbekistāna, kas nodrošina ar savām fascinējošajām ainavā un kultūras valdzinājumu;
- pirmo reizi ITB, sadarbībā ar Starptautisko Bruņinieku padomi kā izstādes noslēguma šovs tika piedāvāts Bruņinieku spēļu festivāls;
- izstādē plaši prezentētas ir aviokompānijas, t.sk. vairākas no tām – pirmo reizi.

Izstādes organizatori informē, ka šī gada izstādē piedalījās 11 127 dalībnieki (t.sk. 2396 no Vācijas) no 187 pasaules valstīm.

LVRA dalība starptautiskajā tūrisma izstādē "ITB 2010" iespējama pateicoties ES aktivitātes "Ārējo tirgu apgūšana – ārējais mārketings" finansējuma saņemšanai. Finansējuma saņēmējs biedrība "Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija" 2010.gada 1.martā ir noslēgusi līgumu Nr. L-ĀTA-10-0260 ar v/a "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" par projekta "LVRA dalība starptautiskajās tūrisma izstādē – gadatirgos" īstenošanu, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) ir profesionāla un darba devēju organizācija, kas apvieno naktsmītnes un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumus profesionālai sadarbībai, ar mērķi, uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, sakārtot Latvijas viesnīcu tirgu un pārstāvēt Latvijas viesnīcu un restorānu biznesu pasaulē. LVRA ir asociācijas "Viesnīcas, restorāni un kafejnīcas Eiropā" (HOTREC) biedrs.
eiro_projekts

02.03.2010

LVRA nepiekrīt Finanšu ministrijas viedoklim,
ka lēmums samazināt PVN likmi tūrismam
negatīvi ietekmēs budžetu


LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJAS (LVRA) PILNĪBĀ NEPIEKRĪT LR FINANŠU MINISTRIJAS (FM) VIEDOKLIM, KA 1) PIEŅEMOT LĒMUMU SAMAZINĀT PIEVIENOTĀS VĒRTĪBAS NODOKĻA (PVN) LIKMI TŪRISMA NOZARĒ NO 21% LĪDZ 10% TIKTU RADĪTI ZAUDĒJUMI VALSTS BUDŽETĀ 7,1 MILJONA LATU APMĒRĀ, 2) VIESNĪCU NOZARES APGROZĪJUMA KRITUMU PAMATĀ VEIDO IEKŠĒJĀ PATĒRIŅA SAMAZINĀŠANĀS, 3) SAMAZINĀTĀ PVN LIKME TŪRISMA PAKALPOJUMIEM EIROPĀ IR TIKAI TAJĀS VALSTĪS, KUR PAZEMINĀTĀ PVN LIKME PIEMĒROTA ARĪ PĀRTIKAI.


Kā jau LVRA ir informējusi iepriekš – apkopotie dati apliecina – 2008.gada nogalē pieņemtais lēmums izmitināšanas pakalpojumiem piemērot PVN likmi 21% apmērā ir bijusi kļūda. 2009.gadā lielākā daļa darījumu bija ar 5% likmi, kā rezultātā provizoriskā PVN ieņēmumu summa bija ~ Ls 6 mlj. un nesniedza no nodokļa paaugstinājuma sākotnēji plānotos Ls 8 mlj. Ievērojot to, droši varam apgalvot, ka piemērojot 10% likmi, PVN ieņēmumu summa nekādā gadījumā nesamazināsies, bet, palielinoties apgrozījumam, ko 2010.gadā plānojam par ~ 5%, PVN ieņēmumu summa būs vēl lielāka.

EUROSTAT apkopotie dati par 2009.gadu liecina, ka Latvija ir 4.valsts Eiropas Savienībā pēc ārvalstu tūristu īpatsvara, kas sastāda 70%. Tas skaidri apliecina, ka viesnīcu nozares apgrozījuma krituma pamatā nav iekšējā patēriņa samazināšanās un to nevar tieši salīdzināt ar izmaiņām citās tautsaimniecības nozarēs. Nenoliedzami, par 30 – 40% ir samazinājies iekšējais patēriņš jeb vietējais tūrisms.

Savukārt, kā liecina HOTREC (Asociācija Viesnīcas, restorāni un kafejnīcas Eiropā) apkopotā informācija, samazinātajai PVN likmei tūrisma pakalpojumiem un izmitināšanas pakalpojumiem nav tiešas saistības ar samazinātās PVN likmes piemērošanu pārtikai. Piemēram, Latvijas kaimiņvalstī – Igaunijā viesnīcām piemēro samazināto PVN likmi, kamēr pārtikai – standartlikmi – 20% apmērā; Somijā pārtikai piemēro samazināto PVN likmi 12%, tomēr viesnīcu pakalpojumiem tā ir vēl zemāka – 8%, līdzīgi ir arī Norvēģijā – pārtikai piemēro samazināto PVN likmi 14% apmērā, viesnīcu pakalpojumiem likme ir vēl zemāka – 8%, savukārt, Čehijā, kur pārtikai tiek piemērots PVN gan 9%, gan standartlikme – 19%, viesnīcu pakalpojumiem – 9%.

LVRA atkārtoti apstiprina, ka līdz ar PVN likmes samazināšanu tūrisma – viesnīcu un restorānu nozarē:
1) pieaugs eksporta apjoms un tūrisma nozares īpatsvars tajā;
2) Latvija atgūs konkurētspēju reģionā;
3) palielināsies nodarbināto skaits;
4) valsts iegūs apgrozījumā finanšu līdzekļus;
5) pašvaldībām palielināsies iedzīvotāju ienākuma nodokļa ienākumi;
6) palielināsies PVN ieņēmumi budžetā;
7) uzņēmēji iegūs finanšu līdzekļu, ko ieguldīt attīstībā, mārketinga un personāla darba apmaksai;
8) viesnīcas ar savu nodokļu iemaksām turpinās uzturēt valsts administrāciju, medicīnas darbiniekus, policistus, robežsardzi, piedalīsies Starptautiskā aizdevuma atmaksā, ceļu uzturēšanā, utt.

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) ir profesionāla un darba devēju organizācija, kas apvieno naktsmītnes un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumus profesionālai sadarbībai, ar mērķi, uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, sakārtot Latvijas viesnīcu tirgu un pārstāvēt Latvijas viesnīcu un restorānu biznesu pasaulē. LVRA ir asociācijas "Viesnīcas, restorāni un kafejnīcas Eiropā" (HOTREC) biedrs.
01.03.2010

Nozare neatbalsta Saeimas nepārdomātos lēmumus


LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA (LVRA) UZSKATA, KA LR SAEIMAS PIEŅEMTAIS LĒMUMS 1.SEPTEMBRĪ AIZLIEGT REALIZĒT ALKOHOLISKOS DZĒRIENUS KAFEJNĪCĀS, BĀROS UN RESTORĀNOS, VAR BŪTISKI IETEKMĒT MINĒTO UZŅĒMUMU DARBU.


LR Saeima 2010.gada 25.februārī pieņēma grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā, paredzot virkni izmaiņu, tai skaitā, dot iespēju vasaras kafejnīcās legāli realizēt alkoholiskos dzērienus, kuros absolūtais spirta daudzums pārsniedz sešus tilpumprocentus, ļaut EKA čekā norādīt tikai alkohola grupas nosaukumu, ko uzrāda pie konkrētās preces pavadzīmē, dot iespēju mazajiem ražotājiem legāli pārdot ražoto vīnu un raudzētos dzērienus!

LVRA bija viena no tām organizācijām, kas rosināja LR Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisiju (Tautsaimniecības komisija) veikt grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā. Pateicoties deputātu izpratnei par situāciju nozarē un ņemot vērā citu valstu pieredzi, tika īstenotas jau augstākminētās izmaiņas likuma pantos, kas būtiski atvieglotu kafejnīcu, bāru un restorānu darbu, kā arī dotu papildus nodokļu ieņēmumus valsts budžetā.

Taču nepārdomātais lēmums Tautsaimniecības komisijā neapspriestajā jautājumā – aizliegt tirgot alkoholiskos dzērienus 1.septembrī mazumtirdzniecībā, kas ietver arī kafejnīcas, bārus un restorānus, radīs sarežģījumus gan restorāniem, kam 1.septembrī ir jau rezervētas pusdienas vai vakariņas, gan viesnīcām minētajā datumā nodrošinot pilnas pansijas vai pus-pansijas pakalpojumus (izmitināšanas pakalpojumi ar pusdienām vai pusdienām un vakariņām), kam pie pusdienām vai vakariņām paredzēts pasniegt alkoholiskos dzērienus (lielākoties, vīnu un alu).

Jāņem vērā arī fakts, ka septembra sākumā vēl turpinās aktīvā tūrisma sezona. Ņemot vērā ekonomisko situāciju un īso tūrisma sezonu, arī viena diena, kad iepriekš minētais lēmums var radīt apgrozījuma samazinājumu par vismaz 50% (piemēram, uzņēmumam Vecrīgā tas var sastādīt līdz Ls 500.00), var būtiski ietekmēt uzņēmuma darbu kopumā.

LVRA ir pārliecināta, ka:
- vadoties no cilvēka psiholoģiskā viedokļa, pirms 1.septembra tiks iegādāts lielāks daudzums alkoholisko dzērienu nekā 1.septembrī to varētu iegādāties kafejnīcā, bārā vai restorānā; līdz ar to tiks radīts arī lielāks kaitējums veselībai;

- LVRA uzņēmumu – kafejnīcu, bāru un restorānu pārstāvji domā ne tikai par sava uzņēmuma peļņas gūšanu, bet iesaistās arī sociālajās kampaņās (piemēram, uz Līgo svētkiem šoferiem piedāvājot bezalkoholisko kokteili bez maksas);

- daudz lietderīgāk būtu īstenot preventīvos pasākumus palielinot vecuma cenzu, kādā var iegādāties alkoholiskos dzērienus no 18 uz 21 gada vecuma, gan organizējot izglītojošos seminārus un uzskatāmi demonstrējot alkoholisko dzērienu radītās neatgriezeniskās sekas cilvēka veselībai.

LVRA ir nosūtījusi vēstuli Valsts prezidentam, ar lūgumu neizsludināt grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā.

01.03.2010

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija
piedalījās starptautiskajā tūrisma izstādē – gadatirgū "VIVATTUR 2010"


LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA /LVRA/, 2010. GADA 26.
28.FEBRUĀRĪ PIEDALĪJĀS STARPTAUTISKAJĀ TŪRISMA IZSTĀDĒ – GADATIRGŪ "VIVATTUR 2010", VIĻŅĀ (LIETUVA).

Saskaņā ar statistikas datiem, Lietuva Latvijai ir ļoti nozīmīgs tūrisma tirgus. Ievērojot to, LVRA piedalījās Tūrisma Attīstības valsts aģentūras (TAVA) un Kurzemes Tūrisma asociācijas (KTA) organizētajā Latvijas stendā izstādē "VIVATTUR 2010" un prezentēja Latvijas naktsmītņu un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu piedāvātos pakalpojumus.

LVRA strādāja vienā darba vietā ar viesnīcām "Islande Hotel"**** un "Jaunmoku pils"***, bet vēl 4 viesnīcas – "Hotel Segevold"****, "Vecgulbenes muiža"****, "Hotel Eiropa"****, "Turība"* un Latvijas Lauku tūrisma asociācija "Lauku ceļotājs" bija nosūtījušas reklāmas materiālus.

Tūrisma izstādē - gadatirgū "VIVATTUR 2010" piedalījās vairāk kā 152 dalībnieki no 21 valsts – Azerbaidžāna, Baltkrievija, Horvātija, Kipra, Čehija, Igaunija, Francija, Grieķija, Indija, Itālija, Latvija, Lietuva, Moldova, Polija, Krievija, Sīrija, Spānija, Taizeme, Tunisija un Apvienotie Arābu Emirāti; izstādi apmeklēja 15 000 interesentu.

Latvijas stendā izstādes apmeklētājiem bija iespējams iepazīties ar viesnīcu "Baltic Beach Hotel"*****, "Hotel Jūrmala Spa"****, "Pegasa pils", "Arkana", atpūtas kompleksa "Mežmalas", Jūrmalas, Olimpiskā centra Ventspils, Kurzemes Tūrisma asociācijas, Ventspils un Zemgales piedāvājumu.
Tāpat varēja nogaršot Saldus pusē ievākto medu, konfektes "Gotiņa", kā arī "Lāču" maizi.

Nākamā gadā izstāde "VIVATTUR 2011" notiks laikā no  25. – 27. februārim!

LVRA dalība starptautiskajā tūrisma izstādē "MATKA 2010" iespējama pateicoties ES aktivitātes "Ārējo tirgu apgūšana  – ārējais mārketings" finansējuma saņemšanai.
eiro_projekts